خبر خوش از یک اقدام تامین اجتماعی برای کارگران/بازنشستگان و مستمری بگیران

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت، گفت: سازمان تامین اجتماعی بر ریل توان‌افزایی و پرهیز از ایجاد تنش و دور شدن از اقدامات مخرب سیاسی و هزینه‌زا افتاده است.

 

آرمان خالقی با اشاره ماهیت بین‌النسلی سازمان تامین اجتماعی و نگرانی‌‌هایی که بابت به خطر افتادن منابع بیمه‌شدگان، وجود دارد، گفت: «نهاد تامین اجتماعی بدون اتکا به صندوقی پایدار امکان ادامه حیات ندارد. از این‌رو جامعه شرکای سازمان تامین اجتماعی که نهاد تامین اجتماعی در آن متبلور شده است، همواره نسبت به خطراتی که سازمان را تهدید می‌کند، هشدار می‌دهند».

 

خالقی افزود: «در سال‌های گذشته، شرکای سازمان بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها دیده شدند و با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت یازدهم، مجدد فضاهایی برای ایجاد اعتماد در مثلث شرکای اجتماعی و شرکای اجتماعی با ذی‌نفعان ایجاد شدند؛ اما این هم به راحتی به دست نیامد و سختی‌های خود را داشت».

 

وی با بیان اینکه نظارت بر سازمان تامین اجتماعی فرآیندی مستمر است و به یک روز و دو روز محدود نیست، افزود: «پیکره سازمان تامین اجتماعی را ذی‌نفعان تشکیل می‌دهند. نمایندگان آنها در ارکان سازمان حضور دارند و به مدیریت روابط میان ذی‌نفعان با دولت و سازمان تامین اجتماعی می‌پردازند. متاسفانه در مقاطعی به دلیل سیاست‌هایی که از سوی دولت‌ها اتخاذ شد، نقش‌آفرینی شرکای اجتماعی تضعیف شد و این تلقی از سوی دولت‌‌های وقت پیش آمد که نفراتی که در شورای عالی تامین اجتماعی و… حضور دارند نمایندگان واقعی کارگران و کارفرمایان نیستند».

 

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره دور پس از درگذشت مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، گفت: «با درگذشت مرحوم «سیدتقی نوربخش» که در احیای منابع از دست رفته سازمان که در دوران مدیریت قبلی اتفاق افتاد، سازمان شاهد یک دوره افول بود؛ افولی نگران‌کننده و تاثیرگذار بر ساحت مدیریت، که در صورت ادامه یافتن آن، سازمان به شدت دچارآسیب‌ می‌شد».

 

وی افزود: «خوشبختانه در دوران مدیریت آقای سالاری، اقدام موثری در احیای خسارت‌های وارد شده به سه‌جانبه‌گرایی در سازمان به جریان افتاد و با دعوت شدن شرکای اجتماعی به مذاکره و تعهد مدیریت به اقدامات احیاگر، سازمان تامین اجتماعی بر ریل توان‌افزایی و پرهیز از ایجاد تنش و دور شدن از اقدامات مخرب سیاسی و هزینه‌زا افتاده است».

 

خالقی ادامه داد: «خوشبخانه در این دوره صدای شرکای اجتماعی شنیده می‌شود اما نیاز به تحولاتی داریم، که ساخت سه‌جانبه‌گرایانه را تقویت کند و این تضمین را بدهد که در آینده تغییرات سیاسی سازمان را در دست‌انداز نمی‌اندازند».

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست